Snaha o přizpůsobení územního plánu výsledkům referenda
Konečným cílem aktivit kolem táborského referenda bylo vždy dosáhnout změny starého územního plánu, který obsahoval záměr vybudovat obě nové silniční komunikace v centru města. Proto se logicky snaha iniciátorů referenda obrátila po listopadu 2000 tímto směrem. Přestože se nepodařilo dosáhnout změny územního plánu “krátkou cestou” (dílčí změnou týkající se pouze oněch dvou silničních komunikací), byl ze strany představitelů města učiněn příslib, že se výsledky referenda promítnou do připravované komplexní změny územně plánovací dokumentace města. A skutečně se tak stalo, požadavek na respektování výsledků místního referenda se objevil ve schváleném zadání pro vypracování nového územního plánu. Proces jeho pořizování dosud (květen 2002) nebyl dokončen a nový územní plán tedy dosud nebyl schválen, lze však očekávat, že se zapracování výsledků referenda nebudou problémy.
Účast na přípravě strategického plánu aglomerace
Prvotním motivem pro zapojení skupiny lidí, kteří se podíleli na přípravě referenda, do zpracovávaného strategického plánu táborské aglomerace, byla obava z toho, aby se do něj plán na výstavbu obou silničních komunikací, které byly předmětem referenda, nedostal “zadními vrátky”. Tito lidé se tedy, přes zásadní nesouhlas s metodou pořizování strategického plánu, zapojili do pracovních skupin, které byly ustaveny k projednání jednotlivých klíčových oblastí strategického plánu (doprava, kvalita života atd.). V některých bodech se jim podařilo nepatrně ovlivnit přijaté závěry směrem k trvale udržitelnému rozvoji v širším záběru, než jen v problematice výstavby obou nových silničních komunikací (které se naštěstí součástí strategického plánu nestaly).
Podpora místních referend v jiných obcích
Informace a zkušenosti nashromážděné v průběhu přípravy táborského lidového hlasování zužitkovali organizátoři v publikaci s názvem “Příběh místního referenda v Táboře”. Jejím obsahem je podrobný popis všech právních i faktických kroků, které vedly k přípravě referenda, vzory právních podání, informační materiálů a ukázky článků z místního tisku, které mohou věrohodně dokumentovat problémy, s nimiž se na cestě k místnímu referendu setkali. Tato brožura pak byla distribuována všem zájemců o tuto problematiku. Možná i díky tomu došlo v průběhu roku 2001 k tomu, že se na táborskou kancelář EPS obraceli se svými problémy organizátoři místních referend z obcí po celé České republice. Právníci EPS jim pak poskytovali konzultace v ředě různých problémů. Společným problémem drtivé většiny všech iniciátorů místního referenda, pak byl odpor vedení obce a státní správy reprezentované zejména okresními úřady, k tomuto prvku přímé demokracie, který vedl často k tomu, že bylo obyvatelům v rozporu se zákonem upřeno jejich právo podílet se na správě věcí veřejných prostřednictvím lidového hlasování